Мета дисципліни - здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми з питань налагодження ефективних комунікацій в сфері менеджменту, набуття знань про теорію та практику з питань комунікацій в менеджменті, оволодіння практичними навичками організації ділових зустрічей, ведення переговорів, службового спілкування, вмінням формувати імідж ділової людини що передбачає застосування теорій та методів відповідної науки і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; оволодіння практичними навичками організації ділових зустрічей, ведення переговорів, службового спілкування, вмінням формувати імідж організації та ділової людини.
Основними завданнями вивчення дисципліни «Комунікативний менеджмент» є:
– висвітлення теоретичних аспектів сучасних проблем ділової комунікації;
– одержання здобувачами вищої освіти стійких сучасних знань з теорії і методологію комунікативного менеджменту;
– формування у здобувачів вищої освіти практичних навичок і вмінь щодо розробки стратегії комунікативного менеджменту;
– засвоєння методик психодіагностики як передумови ефективного спілкування в процесі управління, опанування методиками та практичними навичками професійного спілкування фахівців з менеджменту з використанням вербальних та невербальних комунікативних технік і технологій;
– набуття знань і навичок з міжкультурної комунікації, професійного використання сучасних комунікативних технологій задля побудови ефективних зв’язків з партнерами по бізнесу, дотримання правил етикету та культури спілкування в професійному середовищі;
– формування у них навиків і вмінь самостійного аналізу стану ділової комунікації та розроблення практичних рекомендацій щодо її посилення, розвиток здібностей до науково-дослідної роботи, а також самостійності та відповідальності в обґрунтуванні та прийнятті рішень з комунікативного менеджменту.
Згідно з вимогами освітньо-професійної програми здобувачі вищої освіти повинні:
знати:
- концептуальні знання, набуті у процесі навчання та професійної діяльності, включаючи певні знання сучасних досягнень;
- критичне осмислення основних теорій, принципів, методів і понять у навчанні та професійній діяльності;
– теоретико-методологічні засади комунікативного менеджменту як складової соціально-трудових відносин та основного важеля управління підприємствами та установами;
– характеристики та прикладні аспекти використання особливостей ділової комунікації, функції, засоби, види, форми ділової комунікації;
– методологічні аспекти оцінювання стану ділової комунікації в організації;
– основні механізми, ефекти і закономірності сприйняття партнера по спілкуванню;
– способи і форми формування ділового іміджу;
– вербальні і невербальні засоби спілкування;
– особливості і технології оцінювання спеціальних форм ділових комунікацій;
– сучасні комунікативні технології при здійсненні ділової комунікації;
– механізми і прийоми впливу в процесі ділового спілкування;
– основні етичні норми і принципи ділової комунікації;
– правила ділового етикету в діловій взаємодії;
– концептуальні основи і стратегії комунікативного менеджменту.
вміти:
– розв'язувати складні непередбачувані задачі і проблеми у спеціалізованих сферах професійної діяльності, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів;
– користуватися вербальними і невербальними засобами спілкування;
– розпізнавати наміри партнерів, що користуються вербальними і невербальними засобами спілкування;
– застосовувати сучасні комунікаційні технології для забезпечення ефективної ділової комунікації;
– об'єктивно сприймати співрозмовника при спілкуванні і прогнозувати результат комунікації;
– вступати в контакт і встановлювати доброзичливу атмосферу під час комунікації з бізнес-партнерами;
– здійснювати переговори, ділову розмову, ділову бесіду, співбесіду при наймі на роботу, нараду, дискусію, ділові наради, диспути, спори презентації;
– організовувати групи для ефективної колективної комунікації;
– використовувати ефективні прийоми поведінки в процесі комунікації з урахуванням правил етики бізнесу та ділового етикету;
– вирішувати конфлікти в діловому спілкуванні;
– долати комунікативні бар'єри; управляти емоційним станом у процесі ділової комунікації;
– орієнтуватися в теоретичних концепціях сучасного комунікативного менеджменту;
– уміти застосовувати алгоритми концепцій сучасного комунікативного менеджменту в реальному управлінні концепціях сучасного комунікативного менеджменту.
Набуття компетентностей:
ЗК 09. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми.
ЗК 13. Здатність планувати та управляти часом.
ЗК 14. Здатність працювати в команді та автономно.
фахові (спеціальні) компетентності (СК):
СК 27. Здатність до співпраці з діловими партнерами і клієнтами, уміння забезпечувати з ними ефективні комунікації.
СК 28. Здатність працювати у міжнародному середовищі на основі позитивного ставлення до несхожості до інших культур, поваги до різноманітності та мультикультурності, розуміння місцевих і професійних традицій інших країн, розпізнавання міжкультурних проблем у професійній практиці.
програмні результати навчання:
ПРН 09. Організовувати процес обслуговування споживачів туристичних послуг на основі використання сучасних інформаційних, комунікаційних і сервісних технологій та дотримання стандартів якості і норм безпеки.
ПРН 12. Застосовувати навички продуктивного спілкування зі споживачами туристичних послуг.
- Викладач: Ірина Соловей
- Викладач: Світлана Судомир